În zilele noastre, cele mai multe poveşti cu antreprenori de succes includ momentul în care respectiva afacere a fost preluată de o multinaţională şi, în consecinţă, a cunoscut o fulgurantă dezvoltare la nivel global. Există, însă, şi istorii frumoase, precum este cea a cosmeticelor de lux Valmont.
Cu câţiva ani în urmă, pe când mai eram încă implicată în industria serviciilor de frumuseţe, o bună şi dragă prietenă, acum plecată dintre noi, mi-a făcut cunoştinţă cu această extraordinata gamă de produse de înfrumuseţare. Unele dintre experienţele mele anterioare, în relaţia profesională cu branduri internaţionale arhicunoscute, a căror identitate se dilua, încet – încet, în jungla procedurilor şi structurilor corporate, erau destul de neplăcute. Aşadar, gândul că voi lucra cu un business de familie m-a atras de la început. Am sperat că voi lucra în mod direct cu oameni, nu cu roboţi telefonici. Mi-am imaginat că voi putea construi relaţii interumane autentice, de durata. Şi aşa a fost.
Însă, dincolo de aspectele care interesează un antreprenor, stă adevărată bijuterie: calitatea excepţională a acestor cosmetice şi etica celor care le produc. Pentru că nu există, cred eu, profesionist serios din industria de frumuseţe internaţională care să nu fi auzit de Renewing Pack sau de fenomenala mască cu colagen de la Valmont.
Made în Switzerland
Câte ceva despre istoria cosmeticelor Valmont, o istorie plină de fascinaţie. Afacerea este condusă chiar de către proprietarii săi, cuplul Didier şi Sophie Guillon. Didier Guillon este CEO şi director artistic, în timp ce Sophie Guillon se ocupă de proiectele de R&D, dar şi de chestiunile de concept şi comunicare ale brandului.
Înainte de toate, însă, a existat clinica Valmont, prima din Elveţia dedicată integral stării de bine. Construită în 1905, într-un ambient protejat de înălţimile din apropierea Montreux-ului şi Lacului Geneva, clinica Valmont a oferit, în premieră, consiliere nutriţională şi şedinţe de hidroterapie. Oameni politici şi artişti faimoşi veneau aici din întreagă lume pentru a se odihni şi pentru a se bucura de tratamente speciale şi îngrijire personalizată. Îi putem aminti, printre mulţi alţii, pe Rainer Maria Rilke, Georges Simenon, Ingrid Bergman sau Coco Chanel.
În anii ‘80, Valmont s-a transformat, făcând pionierat în domeniul chirurgiei plastice, iar conducerea clinicii a început să dezvolte conceptul unei game exclusive de produse cosmetice, care să prelungească beneficiile proceduriloe chirurgicale estetice. Bazându-se pe experienţa lor clinică, cosmetologi consacraţi au selectat cele mai active ingrediente pentru regenerarea pielii – cum ar fi ADN – ul HP şi colagenul nativ şi marcând astfel naşterea produselor cosmetice celulare Valmont. Acest concept a devenit un succes instantaneu.
Istoria cosmeticelor Valmont este legată, în continuare, de destinul lui Didier Guillon. În acea perioadă, el lucra pentru Expanscience Group (brand-ul de vârf al acestuia, „Mustela”, fusese creat de tatăl său împreună cu un prieten), care caută să îşi diversifice activităţile. A fost instantaneu atras de Valmont şi Elveţia şi a devenit unic proprietar al Valmont în 1996. În anul 2000, la conducerea acestuia i s-a alăturat şi soţia sa, Sophie.Astăzi, brandul Valmont este disponibil în peste 2500 puncte de vânzare şi poate fi găsit în cele mai exclusive hoteluri, resort-uri şi spa-uri de pe mapamond.
Ingrediente pure, cercetare de vârf
Întreaga gamă de produse cosmetice Valmont este inspirată de puritatea resurselor naturale elveţiene. În centrul gamei se află apa de gheţar, eficientă în stimularea schimburilor celulare, în mecanismul de revitalizare celulară şi în stimularea mecanismelor de apărare celulară. Este obţinută dintr-o locaţie secretă de la baza gheţarului Valais, la peste 2000 m altitudine. Acesteia i se adaugă extracte ale unor plante cultivate într-o grădină alpină din Alpii elveţieni, la Vans – măceşe, echinacea, urzică, mărar, nalbă, gălbenele, dar şi noi compuşi celulari: ADN-ul Triplu şi ARN.
Produsele, tratamentele
Am vorbit despre afacere şi despre esenţa produselor sale. Să ajungem acum la ceea ce ne interesează pe noi toate (şi pe noi toţi, de fapt, pentru că produsele se adresează, la fel de bine, şi bărbaţilor): puterea produselor Valmont de a lupta împotriva îmbătrânirii. Voi fi foarte directă şi vă voi spune aşa: de unele dintre ele, sunt dependentă.
Nu îmi pot imagina, cu uşurinţă şi fără oarece îngrijorare, o dimineaţă fără Renewing Pack! Alt produs ca acesta eu nu am întâlnit. E o crema-masca extraordinară, care – dintr-o faţă şifonată de somn şi, eventual, marcată de urmările unei seri mai agitate – face o coală de hârtie albă şi proaspătă. Toată viaţa am suferit din cauza cearcănelor. Am încercat tot felul de creme şi de poţiuni. Nimic nu le şterge aşa cum o face Renewing Pack.
Şi dacă a venit vorba despre a şterge ceva, apăi nu cred că Regenerating Mask cu colagen de la Valmont are prea multă competiţie, când vine vorba de şters riduri şi de redat luminozitate tenului. Vă spun doar atât: cu ocazia unui eveniment special în viaţa voastră, această mască este suficientă pentru a face uitaţi cam 10 – 15 ani din vârsta de pe buletin.
Mai nou, m-am îndrăgostit de un alt produs Valmont: Moisturizing Booster. Oricât de tern şi obosit ar fi tenul,câteva picături sunt suficiente pentru a-l hidrata intens şi în profunzime.
Despre tratamentele profesionale Valmont ce v-aş putea povesti? Imaginaţi-vă că plutiţi pe un nor de puf. Nu vă e cald, nu vă e frig, vă e bine. Toate grijile se evaporă instantaneu şi singurul lucru care vă mai ţine în contact cu realitatea este atingerea unor fluturi care vă ating delicat faţa şi decolteul. De altfel, chiar aşa se cheamă gesturile de masaj Valmont: butterfly movement! La final, ca dintrr-o ceaţă parfumată (am uitat să vă spun,dar produsele astea miros nemaipomenit de bine), vă veţi trezi cu un ten de copil şi cu un surâs pe care nu îl va şterge nici măcar traficul bucureştean cel mai aprig.
Iar dacă povestea şi vraja produselor Valmont v-a cuprins şi pe voi, le găsiţi – relansate recent – la salonul BeauTEAfull. Unde vă aşteaptă cosmeticiene atent antrenate de către producător, nu doar pentru respectivele tratamente, dar şi pentru a vă recomanda produsele care vi se potrivesc. Ne vedem la BeauTEAfull, la întâlnirea cu magia Valmont!
Şi, pentru că îmi plac atât de mult produsele Valmont şi tratamentele la BeauTEAfull, vă invit la un concurs special, pe pagina de Facebook a blogului.